က်န္းမာေအာင္ ေန႔စဥ္စားနည္း ၁၀ ခ်က္


ကိုယ္ခႏၶာ အဆီေတြတိုးျပီး ေနရ ထိုင္ရတာ သက္ေတာင့္ သက္သာ မရွိလွဘူးလို႔ ညည္းေနတတ္ၾကေပမယ့္ အစားအေသာက္ ၊ အေနအထိုင္ ကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြက ဂရုမစိုက္မိၾကပါဘူး။

ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ေလ်ာ့က်ေအာင္ဆိုျပီး စားသင့္တဲ့ အစာပမာဏထက္ ပိုမိုေလ်ာ့စားတဲ့အခါမွာ လံုေလာက္တဲ့ အစာအဟာရ မရရွိျခင္းေၾကာင့္ ေနထိုင္မေကာင္း ျဖစ္ၾကျပန္ပါတယ္။

က်န္းမာေအာင္ အစားစားနည္း (၁၀) ခ်က္ကို ၾသဂုတ္လထုတ္ ရီးဒါးစ္ဒိုင္ဂ်က္စ္တ္ မဂၢဇင္းမွာဖတ္မိတာနဲ႔ ဘာသာျပန္လိုက္မိပါတယ္။

၁။ အစာစားတဲ့အခါမွာ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ေလ်ာ့က်ဖို႔ အတြက္မဟုတ္ဘဲ က်န္းမာသန္စြမ္းဖို႔ ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ စားပါ။

၂။ နံနက္ခင္းစာ စစခ်င္းစားတဲ့အခါမွာ oats မ်ား စားပါ။ နာရီေပါင္းမ်ားစြာ ေနာက္ထပ္ဗိုက္မဆာဘဲ ေနပါလိမ့္မယ္။

၃။ ငါး ၊ ၾကက္သား ႏွင့္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ား ၊ အသုပ္မ်ားကို ပိုမိုစားသံုးျပီး အနီေရာင္ အသား (အမဲသား၊ ဆိတ္သား၊ သိုးသား) ၊ ၀က္သား၊ အာလူး ၊ pasta ႏွင့္ pastry တို႔ကို ေလွ်ာ့စားပါ။

၄။ ဆီ ကို ညွစ္လို႔ရတဲ့ ပလပ္စတစ္ပုလင္းျဖင့္ ထည္႔ပါ။ ဒါမွလည္း ဆီ ေလာင္းထည္႔တဲ့ အခါမွာ လိုသေလာက္နည္းနည္းပဲ ထည္႔ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

၅။ ႏို႔ခရင္မ္ ေတြအစား ဒိန္ခ်ဥ္ကိုသံုးပါ။

၆။ မုန္႔အဆာေျပ စားတာမ်ိဳးမွာ ေခ်ာ့ကလက္ ၊ အာလူးေၾကာ္၊ ဆီေၾကာ္မုန္႔ေတြ အစား အသီးအႏွံမ်ားကို စားေပးပါ။

၇။ အသားမ်ားကို မီးဖုတ္စားမယ့္အစား ေပါင္းျပီးစားပါ။ ေၾကာ္စားမယ့္အစား ေပါင္းျပီးစားပါ။ ေၾကာ္စားတဲ့အခါမွာလည္း ဆီပူထဲမွာ ၾကာၾကာမေၾကာ္ပါႏွင့္။

၈။ အာလူး ၊ pasta ႏွင့္ pastry တို႔ကို ညစာအေနနဲ႔ စားမယ့္အစား ေန႔လည္စာမွာသာ စားသံုးပါ။

၉။ အယ္ကိုေဟာလ္ ေသာက္သံုးတာကို ေလ်ာ့ခ်လိုက္ပါ။ ေသာက္မယ္ဆိုလွ်င္လည္း ညစာႏွင့္အတူသာ ေသာက္သံုးပါ။

၁၀။ ေနာက္တစ္ေန႔မွာ က်န္းမာရႊင္လန္းစြာ ႏိုးထႏိုင္ဖို႔အတြက္ ဒီေန႔မွာ အဟာရျပည္႔ေအာင္ လံုေလာက္ေအာင္ စားပါ။

……………………………………

Ref: ဟနစံ (ေလာကအလွ)

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s